بهترین ساعت های هوشمند 2020

ویرایش نوشته

ذخیره‌سازیافزودن عنوانبهترین ساعت های هوشمند 2020

بهترین ساعت های هوشمند از سری های مختلف

Samsung Galaxy Smart Watch 3

Galaxy Watch 3 در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شده که بزرگ‌ترین مؤلفه‌ی ظاهری آن‌ها را می‌توان بازگشت حلقه‌ی چرخشی مخصوص گلکسی واچ‌ها را دانست که یکی از قوت‌های آن‌ها دربرابر رقبا محسوب می‌شد. نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.سامسونگ در بخش قابلیت‌های سلامتی و ورزشی تلاش زیادی کرده است؛ به‌همین‌دلیل، گلکسی واچ ۳ را می‌توان یک سرو‌گردن از محصولات پیشین سامسونگ توانمندتر دانست.

گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.باتوجه‌به شیوع کرونا و قرنطینه بسیاری از مردم، سامسونگ ۱۲۰ ویدئو آموزش ورزش در خانه را دراختیار تمام کاربران گلکسی واچ ۳ قرار خواهد داد. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی واچ ۳ و گلکسی نوت ۲۰ بسیار هماهنگ خواهند بود و قابلیت‌های جذابی نیز برای این منظور توسعه داده شده است. به‌عنوان مثال، می‌توان به امکان پاسخ خودکار و سریع پیام‌ها ازطریق ساعت (پیام متنی یا گیف) یا برقراری تماس ازطریق ژست حرکتی خاصی اشاره کرد.

Tic Watch Pro 4G

ساعت هوشمند TicWatch Pro 4G/LTE در ابعاد 45.15×52.8×12.6 میلی‌متر طراحی شده و 47.4 گرم وزن دارد. با این حساب، این ساعت نسبت به مدل قبلی نازک‌تر و سبک‌تر شده، اما به طور کلی یک ساعت بزرگ محسوب می‌شود. از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین این ساعت و مدل پیشین مشاهده نمی‌شود. بدنه ساعت از جنس پلی‌آمید و الیاف شیشه است. دور تا دور نمایشگر را حلقه‌ای آج‌دار از جنس استیل ضدزنگ فرا گرفته و کاور پشتی ساعت آلومینیومی است. پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 نیز روی صفحه نمایش کشیده شده است.

طبق ادعای شرکت سازنده، این ساعت جدید حائز استاندارد نظامی MIL-STD-810G بوده و لذا می‌تواند نوسانات دمایی بین 30 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر را تحمل کند. مقاومت در برابر ضربه، فشار، رطوبت، پاشیده شدن نمک و شن جزئی از این استاندار است. افزون بر این، Tic Watch Pro 4G با برخورداری از درجه حفاظت IP68 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده و برای شنا مناسب است. البته Mobvoi شنا در آب‌های کم‌عمق را توصیه می‌کند.

نمایشگر این ساعت جدید قطری برابر با 1.39 اینچ داشته و رزولوشن آن 400×400 پیکسل است. اما نکته جالب درباره TicWatch Pro 4G/LTE نمایشگر دولایه آن است که شاید در این صنعت بی‌نظیر باشد. این ساعت از یک نمایشگر تمام‌رنگی AMOLED بهره می‌برد؛ اما روی این نمایشگر، یک پنل ال‌سی‌دی سیاه و سفید از نوع FSTN نیز کشیده شده است. فلسفه این نمایشگر ال‌سی‌دی صرفه‌جویی در مصرف باتری است.

Apple Watch Series 6

ساعت رده‌بالای اپل از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخودار است و قطعا برای کسانی که به‌دنبال ساعت مدرن می‌گردند، گزینه‌ی عالی به‌حساب می‌آید. این ساعت هوشمند دارای قیمت پایه‌ی ۴۰۰ دلار است. مدل ۴۰ میلی‌متری اپل واچ سری ۶ دارای ابعاد ۴۰ در ۳۴ در ۱۰٫۷۴ میلی‌متر است و ابعاد مدل ۴۴ میلی‌متری ساعت به ۴۴ در ۳۸ در ۱۰٫۷۴ میلی‌متر می‌رسد.

اپل تاکنون به‌طور دقیق، وزن اپل واچ سری ۶ را اعلام نکرده است. در مدل ۴۰ میلی‌‌متری اپل واچ سری ۶ از نمایشگر Retina LTPO OLED با وضوح ۳۲۴ در ۳۹۴ پیکسل استفاده شده و مدل ۴۴ میلی‌متری از همین نمایشگر با وضوح ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل بهره می‌گیرد.

در اپل واچ سری ۶ شاهد استفاده از تراشه‌ی جدید S6 هستیم که برخی تغییرات محسوس نسبت‌به تراشه‌ی به‌کاررفته در اپل واچ سری ۵ به‌خود دیده است و ۲۰ درصد قدرت پردازشی بیشتری ارائه می‌دهد. تراشه‌ی S6 برپایه‌ی تراشه‌ی A13 که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در گوشی‌های خانواده‌ ی آیفون ۱۱ بودیم ساخته شده.  اپل حافظه‌ی رم ساعت سری ۶ را اعلام نکرده است.

 

HUAWEI WATCH GT2 PRO

ساعت هوشمند هواوی طرح پورشه در جدیدترین رویداد این شرکت رونمایی شد. این گجت هوشمند Porsche Design Huawei Watch GT 2 نام دارد و درواقع، نسخه‌ی محدود از ساعت هوشمند دیگری از همین شرکت است که Huawei GT 2 Pro نامیده می‌شود. ساعت هوشمند جدید این شرکت با همکاری نزدیک هواوی و پورشه طراحی شده است.

ویژگی‌های داخلی این دستگاه با نسخه‌ی معمولی آن یکسان است؛ اما ازلحاظ طراحی ظاهری تفاوت‌های بارزی دارد. نسخه‌ی محدود Watch GT 2 از بدنه و بند تیتانیومی برخوردار است که زیبایی آن را چندبرابر می‌کند. صفحه‌ی این ساعت هوشمند نیز با طراحی خاص Porsche Design همراه خواهد بود که چشم همه‌ی طرفدار این دو برند را به خود خیره می‌کند.

ساعت هوشمند طرح پورشه‌ی GT 2 هواوی به نمایشگر ۱٫۳۹ اینچی امولد با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴، ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، بلوتوث ۵٫۱ و جی‌پی‌اس مجهز است. از دیگر قابلیت‌های این کجت می‌توان به ثبت ضربان قلب لحظه‌ای و بررسی سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) اشاره کرد. درضمن، باتری این دستگاه با هربار حداکثر ۱۴ روز می‌تواند شارژدهی کند.

 

Check Also

اهدا لوح تقدیر توسط سرپرستی بانک توسعه و تعاون

اهدا لوح تقدیر توسط سرپرستی بانک توسعه و تعاون استان جناب آقای هاشمی به مدیرعامل تعاونی مهندس پولادوند با حضور رئیس بانک توسعه تعاون شهرستان دورود و رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان دورود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *